• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2012, Studia Sociologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

From Ortiz to the Decolonial Option: Transculturation and Border Epistemology in Contemporary Sociocultural Thought

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
From Ortiz to the Decolonial... (309.8KB)
Autor:
Tlostanova, Madina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 116, Studia Sociologica 4 vol. 1 (2012), s. [9]-16
Język: en
Słowa kluczowe:
transculturation
border epistemology
decolonial option
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article touches upon the genealogy of the concept of transculturation as opposed to the better known and long established acculturation and traces the views of its creator – the Cuban anthropologist Fernando Ortiz, thus restoring justice in relation to his role and place in anthropology. It also focuses on the contemporary enfolding of these problems in the global sociocultural reflection, stressing the rethinking of transculturation in the decolonial option in relation to border thinking and epistemology and double translation.
 
Artykuł ukazuje genealogię koncepcji transkulturacji jako alternatywnej w stosunku do bardziej znanej i od dawna używanej „akulturacji”; zgłębia poglądy jej twórcy, kubańskiego antropologa Fernanda Ortiza, przyznając mu zasłużone miejsce w antropologii. Skupia się także na współczesnym ujęciu tej problematyki w światowej myśli społeczno-kulturowej, zwraca uwagę na ponowne przemyślenie teorii transkulturacji w kontekście postkolonialnym, a także w odniesieniu do tematyki i epistemologii Pogranicza oraz podwójnego przekładu.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13586
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Sociologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image