Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 118. Studia Sociologica 4 vol. 2. Migration, Identity, Ethnicity. Migracje, tożsamość, etniczność
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Dzięglewski, Mariusz
Redaktor:
Dzięglewski, Mariusz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2081-6642
Język: pl, en
Słowa kluczowe:
migracjetożsamość
etniczność
migration
identity
ethnicity
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Powstanie, a potem sukcesywne rozszerzanie Unii Europejskiej wytworzyło nie
tylko nową przestrzeń ekonomiczną i zapełniającą ją sieć relacji gospodarczych,
lecz także nowe lub przynajmniej znacząco zmodyfikowane środowisko społeczno-
kulturowe i sieć stosunków w nim powstających. Ten doniosły i wciąż postępujący
proces stanowi poważne i wielorakie wyzwanie dla badaczy z kręgu nauk
społecznych. Redakcja „Studia Sociologica” uznała, że jest szczególnie zobligowana
i predestynowana do stawienia czoła temu wyzwaniu, z racji usytuowania przy
Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, a więc w kraju i mieście leżącym na
pograniczu wschodniej i zachodniej oraz północnej i południowej Europy. Stanowi
to nie tylko dogodny punkt do obserwowania trendów, wpływów i oddziaływań
często krzyżujących się w tym regionie, lecz także dla skoordynowania wysiłków
i prac badawczych podejmowanych przez naukowców śledzących i analizujących
te zjawiska. Dlatego postanowiliśmy nie tylko otworzyć dla nich nasze łamy, ale
także stworzyć w naszym piśmie miejsce stałej wymiany doświadczeń między
nimi. Rozległość i rozmaitość tematyki obejmującej zjawiska, procesy i trendy zachodzące
w nowej socjo-kulturowej przestrzeni europejskiej pozwalają na snucie
dalekosiężnych planów badawczych i edytorskich. Skłaniają także do częstszego
posługiwania się językiem angielskim jako umożliwiającym porozumiewanie się
teoretyków i praktyków z różnych krajów i ośrodków badawczych oraz pozwalającym
na ściślejsze nadzorowanie ich wysiłków przez międzynarodową radę naukową.
Z tych wszystkich powodów „Studia Sociologica” uległy umiędzynarodowieniu
i stały się pismem publikującym analizy i opracowania dokonywane przez
badaczy z różnych instytucji naukowych. Wszystkich, których interesuje problematyka
nowych zjawisk i procesów zachodzących w społecznej i kulturowej przestrzeni
zmieniającej się Europy, zapraszamy do współpracy i lektury. The birth and then successive enlargement of the European Union generated not
only a new economic area filled with a network of economic relations, but a new, or
at least – significantly changed – socio-cultural environment filled with emerging
social networks. This important and lasting process becomes a serious challenge
for social science researchers. The editors of ‘Studia Sociologica’ believe that they
are obliged and predestined to face the challenge because of the fact that they are
located at the Pedagogical University of Cracow – in a country and in the city located
at the borderland between the East and West as well as North and South of
Europe. Such a location is not only an excellent observatory point of the influences,
trends and their crisscrossing impacts in this region, but also a good location to
coordinate the efforts and research conducted by academics following and analyzing
these phenomena. This is why we have decided to open our door and create
an opportunity for constant exchange of experiences between researchers in our
journal. The broad scope and variety of topics relating to the phenomena, processes
and trends emerging in the new socio-cultural European area enable us
to envisage long-lasting research and publishing plans. It makes us use English as
a tool for communication between thinkers and researchers from various countries
and research institutions and to monitor their efforts through an international
advisory board. Hence, ‘Studia Sociologica’ has become an international
journal involving analyses and research papers written by academics from various
institutions. We would like to invite all of those who are interested in the
new phenomena and processes emerging within the European social and cultural
area for cooperation in paper contributions and critical reading.