Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCipora, Krzysztofpl
dc.date.accessioned2025-03-20T11:13:04Z
dc.date.available2025-03-20T11:13:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 123, Studia Psychologica 5 (2012), s. [54]-66pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13641
dc.description.abstractPrzestrzenny komponent reprezentacji liczb był obiektem dużego zainteresowania badaczy w ciągu ostatnich 20 lat. W badaniach z zakresu psychologii i neuronauki wykazano, że reprezentacje liczb są w sposób naturalny mapowane w przestrzeni. W niniejszej pracy dokonano przeglądu możliwości zastosowania wyników tych badań w dziedzinie edukacji. Teoretycznie wskazać można 3 obszary takich zastosowań: diagnoza specyficznych trudności w uczeniu, ocena kompetencji matematycznych uczniów oraz trenowanie zdolności matematycznych. Biorąc pod uwagę niewielką moc diagnostyczną aktualnie stosowanych metod badawczych oraz niejednoznaczne wyniki, można stwierdzić, że możliwości z zakresu diagnozy i oceny kompetencji są na chwilę obecną ograniczone. Z drugiej strony obiecujące są wyniki wstępnych badań nad trenowaniem zdolności numerycznych w atrakcyjnej dla dzieci formie.pl
dc.description.abstractSpatial component of number representation has been broadly investigated during the past 20 years. Numerous studies in cognitive psychology and neuroscience indicate that number representations are automatically mapped in space. The aim of this paper is to discuss potential applications of spatial numerical associations in the domain of education. Theoretically, investigating spatial numerical associations may be useful for: (a) diagnostics of Math deficits, (b) assessment in Math education and (c) developing trainings and tools aimed at improving Math performance. Keeping recent results in mind, it seems that diagnostic power of spatial numerical associations is limited; nevertheless, possibilities of developing trainings of spatial mapping of numbers may be a fruitful area of application.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectefekt SNARCpl
dc.subjectreprezentacja przestrzennapl
dc.subjectdiagnozapl
dc.subjecttreningipl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectSNARC effecten
dc.subjectspatial representationen
dc.subjectdiagnosisen
dc.subjecttrainingsen
dc.subjecteducationen
dc.titlePerspektywy wykorzystania wyników badań nad przestrzennym komponentem reprezentacji liczb w edukacjipl
dc.title.alternativeApplication perspectives of study results on the spatial component of number representation in educationen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord