• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2012, Studia Psychologica 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2012, Studia Psychologica 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problematyka wolności w dwóch paradygmatach psychologii: przyrodniczym i humanistycznym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Problematyka wolności... (267.5KB)
Autor:
Prusiński, Tomasz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 123, Studia Psychologica 5 (2012), s. [112]-127
Język: pl
Słowa kluczowe:
wolność
paradygmat przyrodniczy
paradygmat humanistyczny
naturalizm
antynaturalizm
freedom
naturalistic paradigm
humanistic paradigm
naturalism
antynaturalism
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Wolność jako przedmiot badań w psychologii akademickiej zaliczana była zawsze do przestrzeni trudno poddającej się eksploracji. Zasadniczym powodem nieobecności problematyki wolności w psychologii bądź też jej fragmentaryczności są spory, które od początku istnienia psychologii jako dyscypliny naukowej zawisły nad decyzjami dotyczącymi podejmowania problematyki określonych obszarów zjawisk. Przyjęcie określonego repertuaru założeń metodologicznych i filozoficznych rozstrzygało arbitralnie również o zainteresowaniu tematyką wolności. Historia obecności problematyki wolności w psychologii to dzieje zmagań różnych paradygmatów dotyczących natury przedmiotu i metod jego badania.
 
Freedom as a subject of academic research in psychology has always been confined to a space regarded as difficult to explore. Since the beginning of psychology as a branch of science the discussion of freedom has been largely absent or fragmented. This is mainly due to the lack of agreement on the most appropriate method of examination of different phenomena. The adoption of a specific repertoire of methodological and philosophical assumptions has ignited interest in the topic and issues of freedom. The history of freedom being present in psychology is an ongoing struggle between different paradigms regarding the nature of this subject and its associated methods of examination.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13644
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Psychologica 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image