dc.contributor.author | Morbitzer, Janusz | |
dc.date.accessioned | 2017-04-07T12:16:52Z | |
dc.date.available | 2017-04-07T12:16:52Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Labor et Educatio. 2015, nr 3, s. [411]-430 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1465 | |
dc.description.abstract | Przestrzeń edukacyjna należy do najważniejszych pojęć w obszarze szeroko
pojmowanej edukacji. Często jest jednak rozumiana nieprecyzyjnie, intuicyjnie.
Rozwój nowych technologii, jak też towarzyszące mu przemiany kulturowe, społeczne
i cywilizacyjne oraz rodzący się nowy model człowieka coraz silniej zanurzonego
w świecie cyfrowych mediów – człowieka sieciowego, prowadzą do konieczności
zmiany interpretacji przestrzeni edukacyjnej. Jesteśmy bowiem świadkami przenikania
i łączenia się dotychczas postrzeganych całkowicie odrębnie dwóch światów: realnego
i wirtualnego. W rezultacie powstaje świat, który można nazwać hybrydowym,
w którym granice między światem realnym i wirtualnym są jedynie umowne, dla każdego
inne i tracą swój sens. Współczesny człowiek w oraz większym stopniu staje się
obywatelem tego nowego hybrydowego świata. Świat hybrydowy oznacza spektakularne
poszerzenie przestrzeni edukacyjnej. Oferuje on nowe możliwości, ale też niesie
nowe, na obecnym etapie rozwoju trudne do określenia i zdefiniowania zagrożenia. | pl_PL |
dc.description.abstract | Educational space is one of the most important concepts in the area of
broadly understood education. However, very often its understanding is imprecise and
intuitive. The development of new technologies, as well as cultural, social and civilization-
related changes accompanying it, and a new model of man immersed to a greater
and greater extent in the world of digital media that has recently emerged – the man of
the network, all lead to the necessity of change of interpretation of educational space.
We are witnessing a penetration and unification of the two worlds: the real and the
virtual one, that previously have been perceived completely separately. The result of
that is a world that can be called a hybrid world, in which the boundaries between
the real world and the virtual one are symbolic and for many, seen as different, lose
their meaning. A contemporary man is becoming more and more a citizen of this new
hybrid world. The hybrid world means spectacular expansion of educational space. It
offers new opportunities, but also brings about new risks difficult to identify and to
define at the current stage of development. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | przestrzeń edukacyjna | pl_PL |
dc.subject | rzeczywistość wirtualna | pl_PL |
dc.subject | świat realny | pl_PL |
dc.subject | świat hybrydowy | pl_PL |
dc.subject | czasoprzestrzeń | pl_PL |
dc.subject | kultura | pl_PL |
dc.subject | media | pl_PL |
dc.subject | wyobraźnia | pl_PL |
dc.subject | immersja | pl_PL |
dc.subject | educational space | en_EN |
dc.subject | virtual reality | en_EN |
dc.subject | real world | en_EN |
dc.subject | hybrid world | en_EN |
dc.subject | space-time | en_EN |
dc.subject | culture | en_EN |
dc.subject | media | en_EN |
dc.subject | imagination | en_EN |
dc.subject | immersion | en_EN |
dc.title | O nowej przestrzeni edukacyjnej w hybrydowym świecie | pl_PL |
dc.title.alternative | On the new educational space in a hybrid world | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |