Osobliwości pracy dyrektora szkoły – dążenie do mistrzostwa i równowagi życiowej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Madalińska-Michalak, Joanna
Źródło: Labor et Educatio. 2016, nr 4, s. [27]-39
Język: pl
Słowa kluczowe:
dyrektor szkołykierowanie szkołą
natura pracy kierownika
rozwój
kompetencje
school director
school management
nature of work manager
development
competence
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Przedmiot rozważań w niniejszym artykule stanowią: praca dyrektora
szkoły i jej wyróżniki oraz problematyka ról i rozwoju zawodowego dyrektora szkoły.
W artykule podkreślam konieczność synkretycznego ujęcia w osobie dyrektora szkoły
ról związanych z administrowaniem, zarządzaniem i przywództwem w szkole i jej
otoczeniu oraz stawiam pytanie o to, co leży u podstaw kompetencji pracy dyrektorów
szkół pod nieustanną presją. Wyprowadzam wnioski odnoszące się do rozwoju zawodowego
dyrektorów i ich profesjonalizmu. The subject of discussion in this article includes work headmaster and its
distinguishing features and issues of roles and professional development of school director.
The article emphasizes the need syncretic approach in the person of headmaster
roles related to the administration, management and leadership of the school and its
environment, and puts the question of what underlies the competence of school principals
working under constant pressure. The conclusions concerning the professional
development of directors and their professionalism.