Kariera w świecie uczonych w czasach cywilizacji postindustrialnej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Wiatrowski, Zygmunt
Źródło: Labor et Educatio. 2016, nr 4, s. [57]-68
Język: pl
Słowa kluczowe:
karieramistrz
uczeń
career
champion
student
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W toku przeprowadzonych rozważań podjęto cztery zazębiające się
problemy dotyczące: kariery zawodowej, kariery akademickiej, kariery naukowej
i mistrza w obszarze nauki. Najbardziej dyskusyjna jest nazwa: kariera akademicka,
bowiem nakazuje mówić tylko o studiach II stopnia oraz tzw. studiach jednolitych.
Takie ustalenie i analizowanie problemów strukturalnych nastręczyło po drodze wiele
trudności, przy tym miejscami zamazywało przejrzystość myślenia i dowodzenia. Autor
tych rozważań uważa jednak, iż istota poszczególnych części opracowania zaakcentowana
została wystarczająco dobrze i czytelnie. Podkreślone w konkluzji zazębiające
się problemy – możliwe że zachęcą przynajmniej niektórych czytelników do zajęcia
się nimi w kontekście ich wzajemnych powiązań, bowiem wszystkie one rzutują na
współczesne rozumienie i uznawanie kategorii pojęciowej „kariera”. With a progress of our deliberations, we took up four closely linked issues:
a professional career, an academical career, scientific career and a mastery in the field
of science. The most disputable of these, appears the notion of an academia career,
since it is restricted only to second degree studies and the so-called full-time studies.
The above agreement and our analysis of structural problems, has produced several
obstacles on our way, not to mention that it bleared the overall clarity of thinking and
understanding. The author of the aforementioned considerations, though, is of the
opinion that the essence of the following sections concerning the paper, was highlighted
clearly and legibly enough. In conclusion we stressed those closely linked issues
– there is a good chance that some of readers could be encouraged to analyze them in
the context of their interaction, as all of them affect our contemporary perception of
“a career” as a notion.