Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorKlakla, Maciejpl_PL
dc.contributor.advisorKrech, Ireneuszpl_PL
dc.contributor.authorPrysak, Pawełpl_PL
dc.date.accessioned2017-06-22T12:58:46Z
dc.date.available2017-06-22T12:58:46Z
dc.date.issued2017-07-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1793
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa doktorska - promotor rozprawy: Prof. dr hab. Maciej Klakla, promotor pomocniczy: dr Ireneusz Krech.pl_PL
dc.description.abstractMatematyka to jeden z głównych przedmiotów prowadzonych na pierwszym roku studiów ekonomicznych. Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie matematyka towarzyszy studentom nie tylko na pierwszym roku, ale też na wyższych latach studiów, stanowiąc istotny czynnik przyszłego sukcesu lub trudności w studiowaniu. W związku z tym zarówno odpowiednie przygotowanie w tym zakresie wyniesione ze szkoły średniej, jak i świadomość wagi tego przedmiotu, stanowią istotne czynniki wpływające na skuteczność podjętego studiowania. W rozprawie przedstawiam wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów i wykładowców UEK, nad świadomością potrzeby wiedzy matematycznej w skutecznym studiowaniu. Omawiam wyniki rozpoznania ich rzeczywistych umiejętności matematycznych wyniesionych ze szkoły średniej, na podstawie badań przeprowadzonych w latach akademickich 2010/2011 - 2013/2014 z wykorzystaniem analizy najczęściej popełnianych błędów podczas rozwiązywania przykładowych zadań maturalnych. Na tej podstawie wyciągnąłem wnioski i przygotowałem specjalną pomoc dydaktyczną. Otrzymane informacje mogą być pomocne nauczycielom akademickim w odpowiednim prowadzeniu zajęć z przedmiotów matematycznych. Rozprawa zawiera również ogólne refleksje oraz wnioski odnoszące się do kształcenia matematycznego studentów studiów ekonomicznych.pl_PL
dc.description.abstractMathematics is one of the main subjects conducted on the first year of economic studies. At the University of Economics in Krakow, mathematics accompanies students not only on the first year, but also throughout the entire course of studies, being an essential factor of either their further success or problems in studying. Therefore, both proper preparation in this field, acquired in secondary school, as well as the awareness of the importance of this subject are essential factors influencing the efficiency of the undertaken studies. The thesis presented the results of the research conducted among students and lecturers at the UEK on the awareness of the necessity for mathematical knowledge in the process of efficient studying. It also discussed the results of determining their actual mathematical skills acquired in secondary school on the basis of the research conducted in the academic years 2011/2012 - 2013/2014 with the use of the errors made while solving exemplary tasks from secondary school final examinations. On this basis the conclusions were drawn and some remedies for errors were prepared. The obtained information can prove useful for academic teachers in proper conducting of classes on mathematical subjects. This thesis also contains general reflections and conclusions on mathematical education of students of economic studies.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmatematyczne przygotowaniepl_PL
dc.subjectdydaktyka matematykipl_PL
dc.subjectkierunki ekonomicznepl_PL
dc.subjectanaliza błędówpl_PL
dc.subjectmathematical preparationen_EN
dc.subjectdidactics of mathematicsen_EN
dc.subjecteconomic facultiesen_EN
dc.subjecterror analysisen_EN
dc.titlePrzygotowanie matematyczne rozpoczynających naukę studentów studiów ekonomicznychpl_PL
dc.title.alternativeMathematical preparation of students for the studies of economicsen_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord