• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Możliwości wykorzystania psychomotoryki w stymulacji rozwoju dzieci oraz młodzieży

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
mozliwosc_wykorzystania_psychomo_grzywniak_celestyna_000613.pdf (807.2KB)
Autor:
Grzywniak, Celestyna
Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. T. 66, 2013, s. [131]-143
Język: pl
Słowa kluczowe:
psychomotoryka
psychomotoryk
ćwiczenia psychomotoryczne
aktywność ruchowa
motopedagogika
motopedagog
mototerapia
testy psychomotoryczne
psychomotor education
psychomotor educator
psychomotor exercises
motor activity
motor pedagogy
motor pedagogist
motor therapy
psychometric tests
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The purpose of this article is making the readers acquainted with the conception of psychomotor education, finding its expression in numerous methods applied in Poland and in other countries alike. This conception originated already as early as in ancient Greece, in which it was formulated in the words kalos kagathos ("healthy soul in healthy body”). Currently, the term ’’psychomotor education” is being interpreted as a science devoted to studying the use of motor exercises for the stimulation of various psychomotor functions, including the development of personality in children, young people and adults (in particular, those who are in geriatric wards) in order to stimulate and activate. In this approach, the unity of psyche and motorics is emphasized. This article is a succinct characteristics of the development of this conception in France and in Germany, and it also is a discussion of the approach of J.E. Kiphard, R. Zimmer, J. and A. Majewski, as well as N. Kephart; as well as that, it draws attention to the merits of M. Frostig. In the further part, the authoress discusses the most recent tests diagnosing the psychomotor development of a child and also characterizes the personality traits which a psychomotor educator ought to be in the possession of.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1833
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image