Search
Now showing items 1-5 of 5
Wizerunek narodowy, dyskurs medialny – Polska a Ukraina
(2019)
Przedmiotem analizy niniejszej publikacji jest dyskurs medialny toczący się w dwóch sąsiadujących ze sobą krajach. W
artykule zaprezentowana została problematyka wizerunku narodowego Polski i Ukrainy prezentowanego w ...
O analizie zawartości, czyli jak badać medialne obrazy świata?
(2019)
Celem rozdziału jest przedstawienie idei analizy zawartości jako metody badawczej.
Autorzy kreślą jej uwarunkowania i zasady stosowania oraz wyjaśniają,
w jaki sposób przybliża ona wiedzę o otaczającym świecie, w ...
„Okołomedyczni” łowcy skór czy superbohaterowie? Medialne oblicza ratownictwa medycznego w Polsce
(2018)
Medialne nagłaśnianie branży ratownictwa medycznego w Polsce przedstawia codzienną
służbę medyków jako pasmo błędów, z których powodu giną niewinni ludzie. Opisywane
przypadki bardzo często są przykładami nierzetelności ...
Obrazy polityki w mediach: podstawowe uwarunkowania
(2018)
Celem artykułu jest analiza wybranych koncepcji teoretycznych oraz wniosków z badań
własnych dotyczących podstawowych uwarunkowań prezentowania zagadnień związanych
z polityką we współczesnych mediach. Zwrócono uwagę na ...
Łemkowie w mediach
(2018)
Media mogą służyć do komunikacji wewnątrzetnicznej, ale również pełnią ważną rolę
w komunikacji międzyetnicznej. Celem artykułu jest pokazanie obrazu Łemków w polskich
mediach, a zwłaszcza w telewizji. Autor omawia, jak ...