• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uwagi o założeniach i realizacji nowego programu geografii w ośmioletniej szkole podstawowej

Thumbnail
View/Open
Uwagi o założeniach i realizacji... (1.066Mb)
Author:
Piskorz, Sławomir
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1964, Z. 22, Prace Geograficzne 3, s. [469]-493
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1964
Metadata
Show full item record
Abstract
Many possibilities of realising educational purposes are inherent in the revised program, of geography their eliciting and skilful application depending on the teacher's initiative. An attempt of proving the point on concrete examples is made in the present article. The main subject of the entire course of geography all along the eight years of primary school is regional geography with some indispensable general knowledge of general geography principles as map reading, the shape and movement of the Globe and the like. A characteristic feature of the new program is also to create conditions affording the application of geographical methods of work. An important point is made of making various observations, hence, an important role is attributed to exercises and excursions; country exploration and regional problems being especially stressed. The teacher has the freedom and duty to apply different methods of teaching, according to the specifics of the themes, of conditions and means. The dydactic method of studying problems in teams is especially noteworthy. A report on three concrete methodical lessons int the V th form with their analysis is quoted in the article. The merits of team studying of problems being in principle indisputable however cannot be of everyday use in any class and in connection with any questions. The choice and means of methods ought to be subordinated to the main purpose which is an earnest imparting to the pupils of fundamental knowlege of geography.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3574
Collections
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Geograficzne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image