• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Geograficzne
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Geograficzne
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Próba oceny związku egzaminów wstępnych ze studiami geograficznymi

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Próba oceny związku egzaminów... (474.4KB)
Autor:
Noga, Janina
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1964, Z. 22, Prace Geograficzne 3, s. [503]-513
Język: pl
Data: 1964
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article contains a number of deliberations on the connection between the outcome of entrance examinations - with an analysis of results obtained in secondary school - and the progress of further special studies. Six school years (1952-3; 1958-9, 1960-61, 1961-2,1962 to 1963 and 1963-4) are taken into consideration. The following points are examined. 1. Relation between the estimation of the maturity certificate and the result of entrance examinations. 2. Relation between the school report on geography and the result of the entrance examination. 3. Relation between the result of the entrance examination and the general progress of the first уеar of higher studies. 4. Relation between the average estimation of the maturity certificate and that of the first year of higher studies. The following points are graphically presented in two diagrams. 1. The secondary school results, entrance examination results, and the results of the 1st and the 2nd years of higher studies for the year 1961-2. 2. Results obtained in secondary school and the average estimations in the course of 1st, 2nd, 3rd, 4th and 5th years of higher studies for all mentioned years. The analysis shows that the estimation of a student’s general aptness is the same as that of the school graduate; but the knowledge of geography of an applicant for higher studies is insufficient.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3576
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Geograficzne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image