• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Wydział Humanistyczny
    • Artykuły naukowe (WH)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Wydział Humanistyczny
    • Artykuły naukowe (WH)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ujęcie istoty religii w klasycznej filozofii niemieckiej (Kant, Schleiermacher, Hegel)

    Thumbnail
    View/Open
    Ujęcie istoty religii... (1.043Mb)
    Author:
    Padoł, Roman
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1972, Z. 42, Prace Filozoficzne 1, s. [63]-80
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Date: 1972
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The author tries to define the conception of religion in Kant's, Hegel's and Schleiermacher's philosophical systems. He has omitted more minute questions and considers only the problem of indicating the basic domain of most importance for religion. He concludes as well that religion was interpreted by Kant, Fichte, Schleiermacher and Hegel as a cultural phenomenon, a product of human cultural activity.
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/3905
    Collections
    • Artykuły naukowe (WH)
    • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Filozoficzne

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.