• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ujęcie istoty religii w klasycznej filozofii niemieckiej (Kant, Schleiermacher, Hegel)

Thumbnail
View/Open
Ujęcie istoty religii... (1.043Mb)
Author:
Padoł, Roman
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1972, Z. 42, Prace Filozoficzne 1, s. [63]-80
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1972
Metadata
Show full item record
Abstract
The author tries to define the conception of religion in Kant's, Hegel's and Schleiermacher's philosophical systems. He has omitted more minute questions and considers only the problem of indicating the basic domain of most importance for religion. He concludes as well that religion was interpreted by Kant, Fichte, Schleiermacher and Hegel as a cultural phenomenon, a product of human cultural activity.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3905
Collections
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Filozoficzne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image