• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jednostka a rzeczywistość u Karola Jaspersa

Thumbnail
View/Open
Jednostka a rzeczywistość... (961.7Kb)
Author:
Zawadzki, Franciszek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1972, Z. 42, Prace Filozoficzne 1, s. [93]-109
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1972
Metadata
Show full item record
Abstract
Jasper's philosophy aims at the systematization of the existentialist doctrine of individualistic or rather- according to the author of the paper - autonomistic principles. These notions become evident thanks to the analysis of Jasper's views on the individual's role in the society as well as in history. The individual being creator and receiver of all the values, only he performs a really important part in social life and in history.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3907
Collections
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Filozoficzne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image