• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Maryny Cwietajewej eseje o Puszkinie

Thumbnail
View/Open
Maryny Cwietajewej eseje... (286.8Kb)
Author:
Goldgart, Stella
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1973, Z. 49, Prace Rusycystyczne 4, s. [93]-98
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1973
Metadata
Show full item record
Abstract
Having analysed the poet’s essays concerned with Pushkin’s work and personality, the author of the paper tries to define Cvetaeva’s aesthetic views, her attitude towards the psychology of genius and the essence of creative activity as well as the main features of her prose. The author arrives at the conclusion that Cvetaeva’s essays on Pushkin contain a highly personal and onesided, but brilliant and penetrating survey of one aspect of the writer’s creative work — namely, his rebellious Romanticism.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4088
Collections
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Rusycystyczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image