Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Matematyki: Recent submissions
Now showing items 21-32 of 32
-
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 67. Prace z Dydaktyki Matematyki 2
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1978) -
Funkcja dydaktyczna klasyfikacji ornamentów
(1974)The paper presents a project of using the problem of defining and classifying symmetry groups of plane ornaments in teaching mathematics at various levels. Some of these problems are considered on examples concerning two ... -
Organizacja ćwiczeń z analizy matematycznej oparte na programowaniu indywidualnego przygotowania studenta do tych ćwiczeń
(1974)The article presents a report on investigation carried out by the author in the years 1967-1969. The purpose of the investigation was to elaborate a sort of work with the students of the first course of the mathematical ... -
Rozumienie implikacji przez uczniów liceum (fragment badań)
(1974)The paper presents part of larger investigation on "Formal and natural understanding by students the propositional connectors and quantifiers”. As the greatest difficulties met by students concern implication, which had ... -
Przyczynek do badań nad rozumieniem przez uczniów tekstu matematycznego
(1974)In the paper is presented an investigation and its results that concern understanding the contents of a mathematical statement by pupils of grammar schools (15-18 years old). An atempt has been undertaken to formulate ... -
Dydaktyczna rola skończonych i konkretnych modeli struktur matematycznych
(1974)In the article a finite and concrete model of a mathematical structure is called a system of sets and relations defined on those sets, being a model for the given structure and such that cardinal numbers of those sets ... -
Strategie rozwiązywania zadań matematycznych jako problem dydaktyki matematyki (fragment badań)
(1974)One of the main tasks of teaching mathematics is developing an ability to apply the acquired mathematical knowledge and skills for solving problems, as well as developing the student's creative attitude to problems on ... -
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 54. Prace z Dydaktyki Matematyki 1
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1974)