• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przyczyny niepowodzeń szkolnych w zakresie fizyki w klasach pierwszych szkół średnich

Thumbnail
View/Open
Przyczyny niepowodzeń szkolnych... (503.6Kb)
Author:
Salach, Jadwiga
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1977, Z. 60, Prace Fizyczne 2, s. [33]-43
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1977
Metadata
Show full item record
Abstract
For most secondary school pupils physics proves to be a difficult subject. The reason for this is to be sought rather in the lack of proper didactic measures aiming at a well-graded mental development of the pupils than in the overburdened teaching syllabus. There is too great a gap between the requirements put to the pupils of the top class of a primary school (mainly qualitative description of the phenomena) and those put to the pupils of the first class of a secondary school (where a description in mathematical terms is required). Text-books of physics for primary schools might be subjected to serious criticism (as they betray errors both in the method and in the teaching material itself, the detrimental effects of which can be felt in the later study of physics at a secondary school). Hence the reason for the difficulties experienced in learning physics at school is to be sought in the fact that the rule of grading the difficulties is not observed and that the text-books have not been changed for years.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4290
Collections
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Fizyczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image