Przeglądaj Wydział Nauk Humanistycznych (WH) według autora "Zając, Halina"
-
Ewolucja teorii glottodydaktycznej w zakresie nauczania języka rosyjskiego w szkole polskiej w latach 1950-2000
Zając, Halina (2004)W rozprawie omawiane są koncepcje metodyczne istniejące w Polsce w latach 1950-2000 i ich wpływ na kształtowanie czterech podstawowych sprawności językowych: rozumienia mowy, mówienia, czytania i pisania. Koncepcje te są ... -
Ewolucja teorii nauczania języka rosyjskiego w szkole polskiej w latach 1950-2000. Cz. 1, Metody glottodydaktyczne
Zając, Halina (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2008)Na całość składa się sześć rozdziałów. Rozdział I zawiera zarys historii nauczania języka rosyjskiego w szkole polskiej, począwszy od roku 1944 (kiedy to w literaturze metodycznej pojawiają się pierwsze wzmianki na ten ... -
Ewolucja teorii nauczania języka rosyjskiego w szkole polskiej w latach 1950-2000. Cz. 2, Kształtowanie sprawności językowych
Zając, Halina (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)Niniejsza publikacja stanowi kontynuację monografii poświęconej metodom glottodydaktycznym stosowanym w nauczaniu języka rosyjskiego w Polsce w latach 1950-2000 (metodzie kombinowanej zwanej też mieszaną, metodzie aktywnej, ...