• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strukturalny zapis treści biologicznych w zeszycie ucznia

Thumbnail
View/Open
Strukturalny zapis treści... (853.4Kb)
Author:
Palka, Ludwina
Olszewska-Osmańska, Grażyna
Micek, Władysława
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1982, Z. 81, Prace Zoologiczne 4, s. 33-[51]
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1982
Metadata
Show full item record
Abstract
The article presents some possibilities of applying structural methods to biology lessons pointing in particular to the notes in the pupil’s copy-book. The first part of the article deals with the definition of the structure and the structural teaching in biology. Various aspects and the importance of structuring the contents at the stage of memorizing are presented. Next the stages of planning and realization of structural teaching and the role of the pupil’s copy-book in teaching and learning biology are shown. In the second part of the article eleven projects of structural notes of biological contents are presented. They contain the material realised in the seventh and eight forms of Elementary School. Lentainly the authors realise that their propositions don’t include all the possible different forms of notes in the pupil’s copy-book. Notes taken during the lessons of biology should contain the structure of notions in verbal and graphical forms as well as observations, conclusions from experiments, tables, diagrams, descriptions of the culture etc.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4827
Collections
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Zoologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image