Przeglądaj według

 

Czasopismo „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” jest wydawane w formie półrocznika przez Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Celem czasopisma jest umożliwienie międzynarodowej dyskusji na temat miejsca pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w różnorodnych kierunkach i tendencjach polskiej, europejskiej oraz światowej pedagogiki, dlatego Radę Redakcyjną współtworzą profesorowie z Polski, Czech, Słowacji i Ukrainy. Misją czasopisma jest także podkreślenie znaczenia subdyscypliny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wyodrębnienie specyfiki metodologii badań prowadzonych w jej obszarze, ukazanie interdyscyplinarnych kontekstów, a także uzmysłowienie Czytelnikom trudnych relacji i uwikłań pomiędzy nauką, polityką a edukacją. Poszczególne numery mają charakter tematyczny; każdy z nich będzie poświęcony innym zagadnieniom. Redaktorzy proponują szerokie spektrum podejmowanego dyskursu, mieszczącego się w różnych obszarach nauk dających podstawę do refleksji nad analizowaną problematyką. Stała struktura czasopisma obejmuje: artykuły naukowe, recenzje, kronikę życia naukowego, komentarze, inspiracje i refleksje oraz galerię. Rada Redakcyjna: Redaktor Naczelny Bożena Muchacka (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie), Zastępca Redaktora Naczelnego Iwona Czaja-Chudyba (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie), Sekretarz Redakcji Anna Szkolak (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).

Kolekcje w tym zbiorze

Najnowsze pozycje