dc.contributor.author | Konieczna, Ewa | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2019-05-31T11:36:33Z | |
dc.date.available | 2019-05-31T11:36:33Z | |
dc.date.issued | 1983 | |
dc.identifier.citation | Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1983, Z. 86, Prace Romanistyczne 1, s. 25-[36] | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/5020 | |
dc.description.abstract | W powieściach C. Simona /Route des Flandres, Corps Conducteurs i inne/ możne odnaleźć techniki narracyjne
charakterystyczne dla malarstwa kubistycznego /analitycznego oraz syntetycznego/. Z jednej strony mamy do
czynienia z rozbiciem tradycyjnej formy powieściowej /kompozycja, fikcja, narracja, porządek chronologiczny,
postacie/. Z drugiej strony, Simon buduje swoje powieści na zasadzie kolażu opartego na grze skojarzeń i
własnościach generatywnych słów.
Na uwagę zasługuje częste użycie imiesłowu teraźniejszego decydujące w dużej mierze o osiągnięciu efektu
symultaniczności właściwej obrazom kubistycznym. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.title | Les techniques cubistes dans les romans de Claude Simon | fr_FR |
dc.title.alternative | Techniki kubistyczne v powieściach Claude Simona | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |