Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKonieczna, Ewapl_PL
dc.date.accessioned2019-05-31T11:36:33Z
dc.date.available2019-05-31T11:36:33Z
dc.date.issued1983
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1983, Z. 86, Prace Romanistyczne 1, s. 25-[36]pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5020
dc.description.abstractW powieściach C. Simona /Route des Flandres, Corps Conducteurs i inne/ możne odnaleźć techniki narracyjne charakterystyczne dla malarstwa kubistycznego /analitycznego oraz syntetycznego/. Z jednej strony mamy do czynienia z rozbiciem tradycyjnej formy powieściowej /kompozycja, fikcja, narracja, porządek chronologiczny, postacie/. Z drugiej strony, Simon buduje swoje powieści na zasadzie kolażu opartego na grze skojarzeń i własnościach generatywnych słów. Na uwagę zasługuje częste użycie imiesłowu teraźniejszego decydujące w dużej mierze o osiągnięciu efektu symultaniczności właściwej obrazom kubistycznym.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.titleLes techniques cubistes dans les romans de Claude Simonfr_FR
dc.title.alternativeTechniki kubistyczne v powieściach Claude Simonapl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord