• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola metody praktyki pisarskiej w procesie wychowania literackiego uczniów starszych klas szkoły podstawowej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rola metody praktyki... (1.196MB)
Autor:
Kłakówna, Zofia Agnieszka
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1986, Z. 102, Prace z Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego 3, s. 115-[135]
Język: pl
Data: 1986
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The author’s own experience in the field of the application of the so-called method of practice in creative writing is based on the technique of free texts known from C. Freinet’s work. She gives the theoretical reasons for the necessity to introduce into elementary schools a kind of a great play. When children play creative writers it stimulates their imagination and teaches them to make coherent constructions of literary fiction. In the author’s opinion, the creation of science-fiction stories followed by their collective critical analysis is especially valuable for such didactic actions. The teacher as an animator of such actions takes part in the play and at the same time he m ay put some questions to the young creators concerning the meaning of their texts; thus he is able to point out the sense of the latter and help the children to form an investigative attitude towards the technique of narrative, the logical structure of the story etc. In this w ay the pupils m ay be intensively trained in the domain of the technique of the creation of literary texts. At the same time this enlarge their experience as to the understanding, feeling and evaluating of creative work. The method in question is thus of double importance: it helps the training of linguistic proficiency and fluency as w ell as the ease of utterance and it enables a teacher to teach the pupils some elementary notions of literary studies and to prepare them for critical understanding and interpretation of creative work.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5391
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image