• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Historyczne
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Historyczne
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 107. Prace Historyczne 11, Dydaktyka Historii

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
RN-D. Z. 107. Prace Historyczne 11 (9.089MB)
Autor:
Słowikowski, Tadeusz
Redaktor:
Słowikowski, Tadeusz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 0137-5873
Język: pl
Data: 1986
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Dydaktycy historii są w trudnym położeniu. Pozbawieni są bowiem własnego organu wydawniczego, w którym mogliby publikować prace naukowe obejmujące swoim zasięgiem zarówno dzieje nauczania przedmiotu ich specjalizacji, jak też artykuły i rozprawy dotyczące warsztatu nauczyciela historii oraz samego procesu nauczania - uczenia się tego przedmiotu. "Wiadomości Historyczne" nie mogą ze zrozumiałych względów spełniać tej roli. Część każdego numeru poświęcona jest bowiem artykułom merytorycznym, uzupełniającym przedmiotową wiedzę nauczycieli i wobec powyższego niewiele miejsca pozostaje na rozważania dydaktyczne. Istnieją także inne ograniczenia. Artykuły - i to zupełnie słuszne - winny być przede wszystkim tak pomyślane, aby czytelnicy mogli z nich odnosić jak największą korzyść praktyczną, wzbogacającą ich warsztat pracy a zarazem ułatwiającą poznanie psychiki ich uczniów. Brak jest więc miejsca na rozprawy obejmujące dzieje nauczania historii oraz rozważania teoretyczne, a także - co też zrozumiałe - prace dotyczące dydaktyki historii na stopniu akademickim. Lokalne - by tak rzec - wydawnictwa wyższych uczelni (zeszyty naukowe, roczniki itp.) udzielają trochę miejsca pozycjom dydaktycznym, ale zazwyczaj giną one wśród artykułów czysto merytorycznych i są trudne do odnalezienia dla poszukującego pozycji z tej dziedziny. Aby temu zaradzić, wydaliśmy w 1981 roku - w ramach Rocznika Naukowo- Dydaktycznego WSP w Krakowie - specjalny zeszyt zawierający wyłącznie artykuły i rozprawy z zakresu dydaktyki historii. Obecnie oddajemy do rąk Czytelników drugi, podobny tom, obejmujący artykuły z dziejów dydaktyki historii oraz nauczania historii na stopniu podstawowym, średnim i uniwersyteckim. Postanowiliśmy także uchronić przed zapomnieniem cały, dosyć bogaty dorobek Katedry Dydaktyki Historii, jak również późniejszego Zakładu Dydaktyki Historii w dziedzinie kształcenia nauczycieli oraz kadry naukowej naszej specjalności. Będziemy wdzięczni naszym Czytelnikom za przesłanie pod naszym adresem swoich uwag i spostrzeżeń oraz wskazówek dotyczących kierunku dalszych prac wydawniczych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5577
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Historyczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image