• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fibonacci sequence II (helping students become active learners through guided mathematical investigations)

Thumbnail
View/Open
Fibonacci sequence II... (194.2Kb)
Author:
Kopka, Jan
Feissner, George
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 16, Studia Mathematica 3 (2003), s. [107]-112
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2003
Metadata
Show full item record
Abstract
Elementary number theory provides a variety of topics suitable for guided investigation in mathematics (the scheme of investigation is diagramed). We demonstrate this with the help of non-traditional and fascinating topic - the Fibonacci sequence. We present here two general strategies of investigation: the strategy of “accepting the given” and the strategy of “not accepting the given”. (In our case, the first strategy leads to the investigation of the Fibonacci sequence and the second strategy to the investigation of different kinds of sequences which are closely related to Fibonacci sequence, such as pseudo-Fibonacci sequences and the Tribonacci sequences.) This article also demonstrates the method of guided investigations through several mini-investigations.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5740
Collections
  • 2003, Studia Mathematica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image