Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRittel, Teodozjapl_PL
dc.date.accessioned2019-09-23T10:12:31Z
dc.date.available2019-09-23T10:12:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 31, Studia Logopaedica 1 (2006), s. [23]-36pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5962
dc.description.abstractThe purpose of the paper is to compare some basic terms used in educational linguistics in Poland and in the world. The terms are taken, on the one hand, from two books by T. Rittel: „Podstawy lingwistyki edukacyjnej. Nabywanie i kształcenie języka” (1993) and „Metodologia lingwistyki edukacyjnej. Rozwój języka” (1994) - on the other hand - from “Concise Encyclopedia of Educational Linguistics” edited by B. Spolsky (1999). In particular “dialogicity” between these two approaches is shown as well as underlining differences between them. In description of pupils’ language in Poland linguistics is considered as primary and education as secondary and vice versa: education is primary and linguistics is secondary in discussing some issues in “Concise Encyclopedia”.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleDialogiczność tekstów naukowych (educational linguistics a lingwistyka edukacyjna)pl_PL
dc.title.alternativeDialogicity of scientific texts (educational linguistics and lingwistyka edukacyjna)en_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord