• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historica
  • 2003, Studia Historica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historica
  • 2003, Studia Historica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Początki produkcji silników lotniczych w II Rzeczypospolitej (1921-1926)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Początki produkcji silników... (934.2KB)
Autor:
Majewski, Mariusz
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 17, Studia Historica 2 (2003), s. [201]-221
Język: pl
Data: 2003
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Using, as an example, the activities of the French-Polish Car and Aircraft Works (Frankopol), the author presented difficulties which a modern defence industry of the Second Republic of Poland had to face with. The main objective of the company created in 1921 was to start the production of aircraft engines and to construct aircraft for the organised military aviation. In spite of very favourable financial terms that Frankopol received from the Ministry of Military Affairs, the company did not manage to fulfil the assignment that it was given. The reason were financial scandals accompanying the activities of Frankopol, as well as commercial agreements that Poland concluded with France giving it the most favoured nation clause. It was an opportunity for the foreign capital for abuse and profiteering, which caused the waste of a considerable part of state funds. Military authorities were not free from blame because they did not always consider technological and financial possibilities of the national industry with reference to the plans of army modernisation and its tasks. The expectations connected with the newly-built aircraft industry with the participation of foreign companies serve as a good example.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6012
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2003, Studia Historica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image