• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bruno Schulz czyta Conrada

Thumbnail
View/Open
Bruno Schulz czyta Conrada (927.6Kb)
Author:
Gryszkiewicz, Bogusław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 20, Studia Historicolitteraria 4 (2004), s. [71]-88
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2004
Metadata
Show full item record
Abstract
The work focuses on intertextual links between Brunon Schulz’s prose with Joseph Conrad’s Heart of Darkness. The evidence of those interconnections is to be found in the story Karakony, which can be read as a grotesque replica of the core theme of Heart of Darkness, namely “the fascination of the abomination”, which leads Kurtz to the primitive animal condition. The article devoted to Schulz’s prose contributes to the research on the reception of Conrad’s literary output in the avant-garde Polish literature during the inter-war period.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6034
Collections
  • 2004, Studia Historicolitteraria 4
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image