• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Adaptacja do studiów pedagogicznych i osiągnięcia akademickie a cechy temperamentalne

Thumbnail
View/Open
Adaptacja do studiów... (594.0Kb)
Author:
Beauvale, Andrzej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1988, Z. 120, Prace Psychologiczne 2, s. 23-39
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1988
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper describes an attempt to find relations between academic achievements, adaptation to studying and temperamental dimensions in the sample of 97 students of the 1st grade of Educational High School in Cracow. Selected temperamental variables were measured with Strelau's Temperament Inventory, MPI, P scale of PEN Inventory and Nebylitsyn's procedure ("time reaction curve"). Significant connections were found between some temperamental traits and adaptation to studying, but only in specific groups of students i.e. in the lower academic achievements group (neuroticism, and in the group with disproportion between adaptation and achievements (extraversion, mobility of nervous processes and strength of the process of excitation). The level of adaptation was depended from psychoticism, but this last dimension was not correlated with temperamental variables.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6243
Collections
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image