• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problem uwarunkowań cech zachowania antyspołecznego lub/i przyhamowanego u sześciolatków

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Problem uwarunkowań cech... (800.1KB)
Autor:
Maurer, Alicja
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1988, Z. 120, Prace Psychologiczne 2, s. 177-196
Język: pl
Data: 1988
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The terms "antisocial” and "retarded behavior" are applied to describe negative or passive attitudes of children in relation to other persons and to the requirements of kindergarten, which are characterized by an expansive activity and agressiveness, or a domination of tendencies towards "anxiety reactions" and a lowered frame of mind. These disturbances occured at 18, 69% of the 184 children from Cracower kindergartens investigated; more often – features of an antisocial behaviour, more often and in a broader range – at boys. The separated group differed from the group of well adopted children in a higher level of the emotional sensibility (retarded children and children simultaneously shoving the feature of tardiness or antisocial behaviours). Moreover the retarded children acted at a substantially lower level in sentence situations of a cognitive character which require a verbal contact with adults. In the group of environmental conditions an essentially weaker engagement has been stated at mothers of children showing disturbances in the performance of their educational duties, in comparison with mothers of children not showing a disturbed development, as well as an essentially more frequent limitation of freedom of children with the feature of antisocial behaviour and a more frequent use of corporal punishment in relation to these children.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6253
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image