• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proces przygotowania do zawodu nauczycielskiego w opinii studentów filologii polskiej WSP w Krakowie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Proces przygotowania do zawodu... (1.165MB)
Autor:
Petkowska, Urszula
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1990, Z. 133, Prace z Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego 4, s. 265-289
Język: pl
Data: 1990
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Horizontal poll inquiry worked out in the academic year 1986/1987 included 260 students. Its aim consisted in the recognition of the process of the self-accomplishment of the students during the 5 years of their studies as well as the relations between the students' aspirations and the programme realized by the University. The investigation has demonstrated that the students are to a great extent prepared to govern their own development. They are completely aware of the aim they aspire to, formulate definite models-ideals with a perspective to realize them. The positive professional orientation is high (on the average 80%). Didactic training and school practice stimulate the students to self-improvement and adequate self-evaluation. The technique of self-education is however the most neglected element in the students' training while without it the process of self-instruction and self-improvement cannot take a normal course. It is therefore necessary to work out concrete programmes of a student's work, of the methods of self-control and self-valuation, and of the exercising of acquired dispositions. In order to achieve this purpose a modification of both plan and programme of studies is necessary. All the elements which do not directly correspond with the future work of a teacher of Polish should be removed while professional ethics and selected problems of andragogy ought to be introduced.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6487
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image