• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Victory Boogie Woogie, czyli o możliwościach odczuwania miejskości - szkice teoretyczne do scenariusza wystawy sztuki współczesnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Victory Boogie Woogie... (870.3KB)
Autor:
Pawłowski, Marcin
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 34, Studia de Arte et Educatione 2 (2006), s. [20]-30
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The text by Marcin Pawłowski is an analysis of the ways of experiencing the city individually and collectively. The visual perception allows the artist to notice the wealth of kinds of urban space; their matter, colour, saturation with light. Listening to the city, to its diverse, often overlapping, acoustic effects, is more difficult because it requires more concentration. Both sources of impressions are derived from the author’s memory, as well as from the collection of current acts of penetration of the urban space. In order to characterize the spectacle of urban nature more expressive, Pawłowski referred to two musical phenomena: punk rock and new wave. He pointed out the value of the possibility to perceive the phenomena of aesthetic-artistic nature (music) in the very lively, authentic context of tangible and common reality - the space of one’s own city. In the following fragment of the text, the author referred to the art of Pieter Mondrian. He recalled the natural evolution of his work, from fascination with known motifs with a strong emotional load, to abstract proposals created in the context of world metropolises of Paris, London, and New York. The context of the city seems also to be key to the reception of the last mentioned example of artistic operation, namely the group exhibition entitled “4 Times Bronowice Nowe”, organized together with Halina Cader, Jan Bujnowski, and Andrzej Bębenek in Krakow at the ZPAF Gallery in 1988. The exhibition presented photographs - documentation of specific places and traces of human presence in them, and works realized in various techniques - the result of a reaction to the above mentioned reality.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6746
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia de Arte et Educatione 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image