• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dziecięca interpretacja miasta i przestrzeni

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Dziecięca interpretacja miasta... (433.1KB)
Autor:
Moszkowicz, Mirosława
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 34, Studia de Arte et Educatione 2 (2006), s. [70]-79
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article comprises research results concerning types of spatial relations and strategies implemented by children in verbal and graphic construction and interpretation of the space of the city and the road. It was established that children verbalise different spatial relations, such as biogravitational, topological, of perspective and of relocation; however, their mutual balance alters in ontogenesis. It was also found, having analysed children’s verbalisations, that children use various strategies to depict space depending on the location and type of activity in its area. The data obtained indicate that it is the space that constitutes the area of their activity that is important for children, and of secondary importance are the perception or intellectual spheres. It can also be noticed that the child’s mind is constantly engaged in analysing various experiences and modifying the image and structure of reality. That is why children change their image of the space in artwork. The results from research lead to the general conclusion that children search for order, which in drawing is represented in simple but logical structures that demonstrate the children’s world image.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6751
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia de Arte et Educatione 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image