Show simple item record

dc.contributor.authorRozmus, Mieczysławpl_PL
dc.contributor.authorDrewniak, Mariapl_PL
dc.contributor.authorKornaś, Andrzejpl_PL
dc.date.accessioned2020-02-04T11:26:31Z
dc.date.available2020-02-04T11:26:31Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.isbn83-86841-48-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/6793
dc.description.abstractNa rynku księgarskim spotykamy wiele pozycji z dziedziny botaniki. Są to doskonałe podręczniki akademickie, monografie, klucze do oznaczania roślin, albumy oraz skrypty. W tej sytuacji pisanie kolejnego podręcznika mijałoby się z celem. Studenci I roku studiów rekrutują się z różnych środowisk, z różnych szkół średnich i na ogół cechuje ich wysoki stopień nieuporządkowana wiedzy botanicznej. Posiadają dość ubogi aparat pojęciowy. Wykazują znaczną nieporadność w definiowaniu zjawisk botanicznych, w samodzielnym zdobywaniu informacji naukowych, zbyt mały stopień ich zrozumienia, by wiedzę tę mogli później przetransponować na poziom szkoły podstawowej czy średniej. Obowiązujący program nauczania botaniki ogólnej jest z konieczności bardzo obszerny, a jego realizacja skondensowana jest też z konieczności w zimowym semestrze I roku studiów. W tej sytuacji dla ułatwienia procesu nauczania i studiowania podjęliśmy próbę przedstawienia studentom ustrukturyzowanych treści nauczania we właściwej kolejności. Wskazując gdzie było to możliwe na związki pomiędzy budową i funkcjami, budową, funkcją i środowiskiem, a także na sprawiające studentom trudność procesy rozmnażania i przemiany pokoleń w świecie roślin. Struktury poszczególnych treści programowych są uproszczone, jednak student jest odsyłany do literatury, gdzie na odpowiednich stronach znajdzie potrzebną wiedzę. Zasadnicze pojęcia botaniczne potrzebne do opanowania tych treści zostały w jasny sposób zdefiniowane. Pierwsza wersja tego opracowania była gotowa i testowana na zajęciach z botaniki już 10 lat temu. Uzyskane wyniki świadczą, iż tak przygotowany materiał był dobrą pomocą dydaktyczną, prowadził do optymalizacji struktury wiedzy botanicznej studentów. Obecna wersja została uzupełniona i zmodyfikowana stosownie do aktualnych potrzeb. Na końcu opracowania zamieszczamy też wymagania egzaminacyjne. Wybór literatury pozostawiamy czytelnikowi.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.subjectbotanikapl_PL
dc.subjectbotanika ogólnapl_PL
dc.subjectmateriały dla studentów I roku biologiipl_PL
dc.titleBotanika ogólna : struktura treści programowych : materiały dla studentów I roku biologiipl_PL
dc.typeBookpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record