Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Krytyczna analiza przekazów medialnych w czasach postprawdy – podstawowe definicje i rekomendacje
(2019)
Artykuł stanowi wprowadzenie do zagadnienia krytycznej analizy przekazów medialnych
w czasach tzw. postprawdy. W części pierwszej znajdziemy uporządkowane informacje na
temat fake newsów oraz ich rozróżnienie na ich dwa ...
Postprawda jako narzędzie konstruowania rzeczywistości: przykład Amber Gold
(2019)
Autorzy diagnozują współczesność jako zdominowaną przez medialne kreacje, koncentrują
się przy tym na pojęciu postprawdy. Wskazują na sposoby konstruowania wiarygodnych obrazów
rzeczywistości poprzez specjalne strategie ...
Prawda, postprawda, fałsz – konteksty medialnych kryzysów wizerunkowych na przykładzie kampanii promocyjnej i reklamowej filmu pt. Botoks
(2019)
Przedmiot badań stanowią: analiza taktyk, jakimi posłużono się w mediach (głównie społecznościowych),
w kontekście mechanizmów przepływu informacji w sieci w dobie deficytu
percepcji i uwagi; opisanie ról uczestników ...
Postprawda w dyskursie publicznym w kontekście logiki klasycznej i logiki rozmytej
(2019)
W pracy zaprezentowano dwa nurty dyskusji na temat postprawdy. Pierwszy konserwatywno-
krytyczny, zasadzający się na konieczności odrzucenia tego pojęcia jako nienaukowego
i szkodliwego. W tym kontekście uznano bowiem, ...