• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Wydział Sztuki
    • Monografie / Rozdziały (WSz)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Wydział Sztuki
    • Monografie / Rozdziały (WSz)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Żywioł i ślad w sztuce Piotra Jargusza

    Thumbnail
    View/Open
    Żywioł i ślad w sztuce... (9.648Mb)
    Author:
    Solewski, Rafał
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Obrazy uliczne Piotra Jargusza : sztuka w przestrzeni społecznej / redakcja Rafał Solewski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. - S. 28-43
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Subject:
    dzieło sztuki
    malarstwo
    obraz
    roszczenie
    sztuka społeczna
    ślad
    żywioł
    work of art
    painting
    piece of painting
    social art
    trace
    element
    Date: 2019
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Tekst wskazuje na wielość obszarów artystycznego działania Piotra Jargusza i nazywa je żywiołami. Podkreśla, że nie są to tradycyjne cztery żywioły, ale że ich liczba jest niezliczona. Autor koncentruje się na wybranych spośród „żywiołów” sztuce społecznej i malarstwie, których przykłady przytacza. Metafora żywiołów pozwala na wskazanie powiązań tych dziedzin i wydobycie znaczenia „zdegradowanego” stylu malarstwa na „zwykłym” papierze pakowym jako wezwania do pozostawienia śladu w postaci dzieła sztuki, wykraczającego poza performatywną sztukę społeczną, roszczącą sobie prawo do opanowania żywiołów rozumianych różnorako, w stronę metafizyki.
     
    The text indicates the multiplicity of the artistic activity of Piotr Jargusza and calls it elements. It emphasizes that these are not the traditional four elements, but that their number is countless. The author focuses on some of the “elements” – social art and painting, examples of which he mentions. The metaphor of elements allows to identify the links of these areas and to extract the meaning of the “degraded” style of painting on an “ordinary” packaging paper as a call to leave a trace in the form of a piece of art going beyond the performative social art, claiming the right to master the elements understood in different ways towards metaphysics.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/6950
    Collections
    • Monografie / Rozdziały (WSz)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.