• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Żywioł i ślad w sztuce Piotra Jargusza

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Żywioł i ślad w sztuce... (9.648MB)
Autor:
Solewski, Rafał
Źródło: Obrazy uliczne Piotra Jargusza : sztuka w przestrzeni społecznej / redakcja Rafał Solewski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. - S. 28-43
Język: pl
Słowa kluczowe:
dzieło sztuki
malarstwo
obraz
roszczenie
sztuka społeczna
ślad
żywioł
work of art
painting
piece of painting
social art
trace
element
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Tekst wskazuje na wielość obszarów artystycznego działania Piotra Jargusza i nazywa je żywiołami. Podkreśla, że nie są to tradycyjne cztery żywioły, ale że ich liczba jest niezliczona. Autor koncentruje się na wybranych spośród „żywiołów” sztuce społecznej i malarstwie, których przykłady przytacza. Metafora żywiołów pozwala na wskazanie powiązań tych dziedzin i wydobycie znaczenia „zdegradowanego” stylu malarstwa na „zwykłym” papierze pakowym jako wezwania do pozostawienia śladu w postaci dzieła sztuki, wykraczającego poza performatywną sztukę społeczną, roszczącą sobie prawo do opanowania żywiołów rozumianych różnorako, w stronę metafizyki.
 
The text indicates the multiplicity of the artistic activity of Piotr Jargusza and calls it elements. It emphasizes that these are not the traditional four elements, but that their number is countless. The author focuses on some of the “elements” – social art and painting, examples of which he mentions. The metaphor of elements allows to identify the links of these areas and to extract the meaning of the “degraded” style of painting on an “ordinary” packaging paper as a call to leave a trace in the form of a piece of art going beyond the performative social art, claiming the right to master the elements understood in different ways towards metaphysics.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6950
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image