• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Obrazy Uliczne

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Obrazy Uliczne (9.890MB)
Autor:
Plińska, Weronika
Źródło: Obrazy uliczne Piotra Jargusza : sztuka w przestrzeni społecznej / redakcja Rafał Solewski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. - S. 232-249
Język: pl
Słowa kluczowe:
sztuka w przestrzeni publicznej
obrazy uliczne
słabe obrazy
antropologia sztuki
spór o obrazy
art in public space
street paintings
weak paintings
art anthropology
dispute over paintings
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
„Zawładnąłem wszystkimi krajobrazami, jakie tylko są możliwe…” (A. Rimbaud). Fenomen Obrazów ulicznych Piotra Jargusza w świetle sporów o obrazy w polskiej kulturze wizualnej po 1989 roku. Artykuł jest raportem z badań terenowych i, jako taki, opisuje fenomen Obrazów ulicznych Piotra Jargusza, analizowany z perspektywy badań nad kulturą wizualnej potransformacyjnej Polski. Autorka odwołuje się m.in. do pojęcia ikonosfery Mieczysława Porębskiego i przywołuje koncepcję „słabych obrazów” sformułowaną przez Łukasza Zarembę. Widziany z tej perspektywy cykl Obrazy Uliczne jest ciekawą realizacją awangardowego postulatu badawczego sformułowanego przez Porębskiego, wprowadzeniem bardziej tradycyjnej formy ekspresji wizualnej — obrazu malarskiego — w nową przestrzeń dialogu z innymi klasami obrazów.
 
“I was the master of all possible landscapes...” (A. Rimbaud). The phenomenon of “Street paintings” by Piotr Jargusz in light of the disputes over paintings in Polish visual culture after 1989. The article is a report on field research and as such describes the phenomenon of “Street Paintings” by Piotr Jargusz, analyzed from the perspective of research on the visual culture of post-transformation Poland. The author refers to, among others, Mieczysław Porębski’s concept of iconosphere and recalls the concept of “weak paintings” formulated by Łukasz Zaremba. Viewed from this perspective, the cycle “Street Paintings” is an interesting realization of an avant-garde research postulate by Porębski, an implementation of a more traditional form of visual expression — painting — in a new space of a dialogue with other classes of images.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6955
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image