• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Widzenie jest światłem, czyli malarska kosmogonia Piotra Jargusza

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Widzenie jest światłem... (7.720MB)
Autor:
Stankiewicz, Sebastian
Źródło: Obrazy uliczne Piotra Jargusza : sztuka w przestrzeni społecznej / redakcja Rafał Solewski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. - S. 250-273
Język: pl
Słowa kluczowe:
apofatyczność
Bóg
chrześcijaństwo
ikona
malarstwo integralne
metafizyka
Piotr Jargusz
widzialne/niewidzialne
apophatism
God
Christianity
icon
integral painting
metaphysics
Piotr Jargusz
visible/invisible
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Wielowymiarowość malarstwa i postawy artystycznej Piotra Jargusza wymykają się współczesnym historyczno-artystycznym systematyzacjom, w ramach których próbuje się dokonać ich opisu. Można w tym przypadku wprawdzie wskazywać na mniej lub bardziej oczywiste afiliacje świadczące o różnych nawiązaniach, kontynuacjach oraz ewolucji, jednak odrębność formuły artysty zdaje się rozsadzać te konstrukcje. Tekst jest próbą przedstawienia wizji twórczości artysty w perspektywie idei malarstwa integralnego, apofatycznego charakteru metod artystycznych oraz kluczowej idei widzenia odsłaniającej utajone porządki i struktury rzeczywistości oraz fizykę praw nimi rządzących.
 
The multidimensionality of Piotr Jargusz’s painting and artistic attitude elude contemporary historical and artistic systematization by which an attempt to describe them is made. In this case, it is possible to point to more or less obvious affiliations showing different references, continuations, and evolution, but the otherness of the artist’s formula seems to blow up these constructions. The text is an attempt to present the artist’s vision in the perspective of the idea of integral painting, the apophatic character of artistic methods and the key idea of seeing that reveals hidden orders and structures of reality and the laws of physics governing them.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6956
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image