• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Obrazy rozklejam, obrazy rozdaję

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Obrazy rozklejam, obrazy rozdaję (9.150MB)
Autor:
Jargusz, Piotr
Źródło: Obrazy uliczne Piotra Jargusza : sztuka w przestrzeni społecznej / redakcja Rafał Solewski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. - S. 274-306
Język: pl
Słowa kluczowe:
Obrazy Uliczne Piotra Jargusza
sztuka w przestrzeni społecznej
aktywizm miejski
Street art
sztuka polska
artyści krakowscy
Street paintings by Piotr Jargusz
art in social space
urban activism
street art
Polish art
Krakow artists
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Obrazy rozklejam. Obrazy rozdaję… są prywatną refleksją malarza realizującego projekty artystyczne w przestrzeni społecznej. Autor obrazów rozklejanych na ulicznych słupach ogłoszeniowych pisze o unikalnej sytuacji, jaką jest malowanie obrazów i o ważności dialogu, który prowadzi za pośrednictwem obrazów sam z sobą i z „przypadkowym przechodniem”. Tekst jest o malarstwie totalnym — o malowaniu obrazów w akcie samopoznania i doświadczania. Od lat pokazywane na ulicach miast obrazy tworzą ważne sytuacje: urealniają ideał spotkania artysty i oglądającego. Wszystkie projekty, między innymi: Święta Polskie, Bóg się rodzi, Wielkanoc/ Wielka moc, Umarli wstaną (Kraków 2009–2011), Kobieta i mężczyzna — Opowieści egzystencjalne (Kraków 2011),Viatoris (Warszawa, Puszcza Białowieska – Teremiski, Moskwa – Syberia, Berlin, 2011–2014), Dziady (Wilno 2015), W poszukiwaniu wspólnego języka (Kraków 2015), Opisanie Polski według Łukasza Kromera (Biecz 2016), Głód (Huculszczyzna i Zakarpacie, Huszt, Mukaczewo, a także Kraków, Wilno i Wiedeń 2016–2017), Zło (Podkamień, Kamieniec Podolski – Ukraina 2018), Autobiografia (Kraków 2018–2019 ) czy Żywa Woda (Krynica Zdrój, Bardejów 2019) są intymnym zapisem doświadczenia, ale jednocześnie procesem oswajania, ogarniania, zdobywaniem przestrzeni miasta dla dialogu. Autor porusza też temat dokumentowania sztuki efemerycznej.
 
I post up paintings. I hand out paintings... is a private reflection of the painter realizing artistic projects in the social space. The author of paintings posted on advertising poles writes about the unique situation of painting images and the importance of dialogue he holds through the images with himself and a “random passer-by”. The text is about total painting — about painting images in the act of self-discovery and experiencing. Paintings exhibited in the streets of cities for years create important situations: they make real the ideal meeting of an artist and a beholder. All projects, including: Święta Polskie, Bóg się rodzi, Wielkanoc/Wielka moc, Umarli wstaną (Krakow 2009–2011), Kobieta i mężczyzna — Opowieści egzystencjalne (Krakow 2011), Viatoris (Warsaw, Puszcza Białowieska – Teremiski, Moscow – Syberia, Berlin, 2011–2014), Dziady (Vilnius 2015), W poszukiwaniu wspólnego języka (Krakow 2015), Opisanie Polski według Łukasza Kromera (Biecz 2016), Głód (Huculszczyzna and Zakarpacie, Huszt, Mukaczewo, also Krakow, Vilnius and Vienna 2016–2017), Zło (Pidkamin, Kamianets-Podilskyi – Ukraine 2018), Autobiografia (Krakow 2018–2019) and Żywa Woda (Krynica Zdrój, Bardejów 2019) are an intimate record of an experience, but at the same time a process of taming, embracing, seizing the space of the city for dialogue. The author also talks about documenting ephemeric art
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6957
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image