• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fenomenologia utopii

Thumbnail
View/Open
Fenomenologia utopii (503.3Kb)
Author:
Zweiffel, Łukasz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 30, Studia Philosophica 2 (2005), s. [67]-80
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2005
Metadata
Show full item record
Abstract
Utopia undergoes constant evolution, and when we consider the work by leading utopian philosophers we can draw certain generalisations within the genre, and we can determine the main objective which is self-knowledge in utopian thinking. Utopia, paraphrasing Hegel’s words, goes through several stages determined by its own character in order to reach knowledge about what it is in itself through versatile experience of itself. Only then, purified, it can attain the level of spirit.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6988
Collections
  • 2005, Studia Philosophica 2
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image