• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia
  • 2005, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia
  • 2005, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozwój dziecka w rodzinie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rozwój dziecka w rodzinie (105.8KB)
Autor:
Marmon, Grażyna
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 29, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 1 (2005), s. [157]-161
Język: pl
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Child development is conditioned by intentional custodial and educational influence of the family. First and foremost, it conveys the values, moral norms, behavioural patterns, and cultural and religious customs of the society to which it belongs. The examples, habits, and skills instilled by family home decide to a large extent about the manner in which the child is going to fulfil certain social roles, what lifestyle it is going to prefer, and what system of values it is going to adopt. Research shows that the level of care and upbringing in intelligentsia and worker families differs significantly. There is a correlation between the social status of parents and behaviour of children with regard to diet, cigarette smoking, drinking alcohol, and physical activity, as well as the mutual relation of those types of behaviour to the health condition. It also confirms that physical fitness of the children depends on the level of education of the parents. According to A. Titkow, the overburdening of the Polish family with functions and expectations addressed to it is more favourable to the domination of the cultural bonds over the psychological ones in it, the advantage of norms and principles over the emotional factors of family relationships. However, the value of family as the only, relatively constant element in the changing reality cannot be overestimated as it protects the child from threats and their consequences and neutralises the meaning of undesirable experience helping to preserve the image of own self.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7054
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2005, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image