• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zrębowa rzeźba okolic Adelaide (Południowa Australia)

Thumbnail
View/Open
Zrębowa rzeźba okolic... (719.1Kb)
Author:
Cabaj, Wacław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1991, Z. 142, Prace Geograficzne 13, s. 161-170
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1991
Metadata
Show full item record
Abstract
Precambrian and Tertiary rocks of Adelaide surroundings underwent step-like dislocations in the Pliocene- Pleistocene. They caused creation of half horsts and half tectonic troughs. The most clear is Eden-Burnside horst and the town buildings reach its foothills. In front of the face of the horst there are joined alluvial cones which have their beginning in fault zones, as young tectonics disturbed longitudinal river profiles.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7090
Collections
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Geograficzne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image