Show simple item record

dc.contributor.authorNoga, Henrykpl_PL
dc.date.accessioned2020-05-21T14:00:17Z
dc.date.available2020-05-21T14:00:17Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 52, Studia Technica 2 (2008), s. [136]-142pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7274
dc.description.abstractSystem Biofeedback rozumiany jest jako technika korzystania z informacyjnej roli pomiaru elektronicznego, w skład którego wchodzi aparatura elektroniczna służąca do wzmacniania, monitorowania i oceny reakcji fizjologicznych zachodzących w organizmie ludzkim bez udziału jego świadomości. Istotą tego pomiaru jest modyfikacja przy pomocy samokontroli zaburzonego zachowania warunkowanego autonomicznym układem nerwowym. Psychologowie definiują samokontrolę jako inicjowany przez człowieka proces, za pośrednictwem którego chce on osiągnąć zbieżność między własnym funkcjonowaniem a standardami wewnętrznymi (osobistymi) bądź zewnętrznymi (nieosobistymi). Jej celem jest bezpośrednia zmiana autonomicznych procesów fizjologicznych, w efekcie, ograniczenie znaczenia intensywności reakcji fizjologicznych towarzyszących im emocji może powodować ograniczenie ich istotności dla człowieka. Ważne jest również to, że każdej emocji towarzyszy zachwianie równowagi fizjologicznej.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.titleThe use of biofeedback technical devices in pedagogical practice and therapyen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record