• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kultura informacyjna w szkole

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Kultura informacyjna w szkole (538.5KB)
Autor:
Batorowska, Hanna
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 25, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 3 (2005), s. [51]-62
Język: pl
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The information centres emerging at Polish schools in recent years, more and more frequently constitute an integral part of the innovative activities of a given educational institution. Those projects, similarly to other educational schemes, are created for the purpose of improvement of the efficiency of education. Unfortunately, more and more often they are accompanied by the measures aiming at reduction of the costs spent for education. Those measures result in changes of the system of values recognized and established by the school as an institution hitherto. That is reflected, among others, in the approach to the need to create modern multimedia didactic centres. Development prospects can be guaranteed for such centres not only by money, but mainly by the demand of schools for the services which they perform, as well as by the quality of those services. That demand, however, is the result of the information awareness of school and local communities, which is unfortunately very low. Therefore, it is necessary to undertake educative activities consisting in spreading the information culture in those environments. Such activities are best based on the concept of the school information culture, and that in turn is best built with energetically operating school information centres.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7322
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2005, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 3
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image