• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2006, Studia Sociologica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2006, Studia Sociologica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Społeczeństwo na deskach teatru" - koncepcja Ervinga Goffmana a lingwistyka kognitywna

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Społeczeństwo na deskach teatru... (311.4KB)
Autor:
Marczyk, Krzysztof
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 35, Studia Sociologica 1 (2006), s. [43]-57
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article explores the problem of functioning of the “cultureme” - a cultural metaphor of the world perceived as a linguistic theatre - the cognitivistic notion apparatus has served to analyse the functioning of a metaphor in the sociological theory of interactionism described in Erving Goffman’s work The Presentation of Self in Everyday Life. A result of the analysis is finding the so called loci communes, i.e. “common places”, topoi - Shakespeare’s common life theatre, which at the same time attests to the interdisciplinary dialogue between linguistics and sociology. Goffman needed to refer human life to the theatre not only as a sociologist creating a theory and requiring a descriptive tool, but also as a man who participates in the interaction process himself. Thus, for Goffman, theatre puts social reality in order; it is an “indispensable condition to experience it and to know it”, and at the same time, it constitutes the point of departure to create a universal theory bases on the cultureme.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7390
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia Sociologica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image