• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Moje sobie przywłaszczone życie" - elementy autobiografizmu w prozie Jerzego Pilcha (na podstawie powieści Pod Mocnym Aniołem)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Moje sobie przywłaszczone... (318.7KB)
Autor:
Przebinda-Niemczyk, Katarzyna
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 37, Studia Historicolitteraria 6 (2006), s. [156]-163
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article presents an analysis of Jerzy Pilch's prose through the filter of autobiogra- phism and intertextuality. The Vistula River writer implements his readings and autobiographical components in the creation of his protagonists. Many of such implementation devices are purposeful and constitute part of the author-reader game. The author counts on the reader's reading background. He puts forward challenges and calls for tracing sources of plots, originals of protagonists and locations of plots. The author of the article also recalls Lejune’s thesis, who stated that autobiography would always be an auto-bio-copy. Expanding the words of the French theoretician of autobiogra- phism, she concludes that a man imitates another man often subconsciously. In the same way a writer creates his/her work relying on the output of others. On the one hand, s/he is accompanied by the awareness of a certain repetition, but on the other hand, s/he is not without the illusion of originality. Rejecting that hope of uniqueness would lead him/her to the discovery that his/her work is deprived of all sense.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7431
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image