Dzienniki wydarzeń uczniów niesłyszących - utrwalone pismem zachowania językowe
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Orłowska, Zdzisława
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 37, Studia Historicolitteraria 6 (2006), s. [247]-255
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article presents a peculiar language of deaf children that is recorded in diaries. It shows a difficult path that a deaf person must take in order to describe feelings spontaneously, and it discusses the role of certain conventional behaviour and ways of talking about emotions in constructing the language and identity of a deaf person.