Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDługosz, Piotrpl_PL
dc.date.accessioned2020-08-24T19:42:12Z
dc.date.available2020-08-24T19:42:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7488
dc.descriptionBadania oraz raport powstał dzięki pomocy pracowników i studentów Uniwersytetu Pedagogicznego. Dziękuję Panu Dziekanowi Wydziału Społecznego, dr hab. prof. UP Grzegorzowi Forysiowi za wsparcie projektu. Serdecznie dziękuję Pani Edycie Kowalik kierownik z Centrum Rozwoju Systemów Dydaktycznych UP za pomoc i wsparcie logistyczne badań. Dziękuję Panu dr Dariuszowi Pohlowi, dyrektorowi Wydawnictwa UP za pomoc w przygotowaniu raportu. Przede wszystkim dziękuję studentom za wypełnienie ankiety.pl_PL
dc.description.abstractRaport prezentuje wyniki badań drugiej fali realizowanych wśród studentów. Metodą badawczą był sondaż online (CAWI) przeprowadzone na próbie 1927 respondentów. Porównanie odpowiedzi z obu sondaży (pierwszy był realizowany w marcu) pokazuje, że doszło do zmiany postaw i kondycji psychicznej badanych. Po prawie trzech miesiącach kwarantanny młodzież w mniejszym stopniu interesuje się problematyką pandemii, ma mniejsze obawy przed koronawirusem, gorzej ocenia działania rządu w walce z pandemią. Obserwuje się także spadek zadowolenia z życia i wzrost symptomów stresu. Wśród młodzieży dominują też negatywne emocje: niepokój, smutek, wyczerpanie, poczucie osamotnienia. Większość badanych dysponuje odpowiednimi narzędziami do prowadzenia zdalnej edukacji. Studenci pozytywnie oceniają zdalną edukację prowadzoną na UP, która polega głównie na udziale w lekcjach online prowadzonych za pomocą Microsoft Teams oraz otrzymywaniu od wykładowców materiałów do przeczytania. Najbardziej preferowaną przez studentów metodą nauczania zdalnego są lekcje video realizowane w czasie rzeczywistym. Wykładowcy UP korzystają głównie z narzędzi Microsoft Teams oraz Moddle. Ewaluacja postępów w nauce odbywa się głównie na podstawie prac pisemnych. Do plusów zdalnej edukacji zaliczony został czas zaoszczędzony na dojazdy na uczelnię, komfort przebywania w domu oraz możliwość samodzielnego wybierania dogodnego czasu do nauki. Minusami są nadmierne obciążenie materiałem do studiowania, brak kontaktów z rówieśnikami i wykładowcami oraz brak możliwości uzyskiwania dodatkowych wyjaśnień od wykładowców. Za niekorzystne uznane zostało też to, że materiał należy samodzielnie opanować. Większość studentów wolałby tradycyjny sposób studiowania. Ankietowani są wypaleni zdalną edukacją. Obserwuje się zmęczenie psychiczne, obniżoną sprawność działania i spadek motywacji do nauki. Studenci wykazują pozytywne postawy wobec uczelni.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowiepl_PL
dc.subjectstudencipl_PL
dc.subjectzdalne nauczaniepl_PL
dc.subjectsamopoczucie psychicznepl_PL
dc.subjectraportpl_PL
dc.titleRaport z II etapu badań studentów UP. Opinia na temat zdalnego nauczania i samopoczucia psychicznegopl_PL
dc.typeRaport z badańpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord