Miejsce i rola komputera w procesie nauczania
View/ Open
Author:
Tadeusiewicz, Ryszard
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 157, Prace z Zastosowań Informatyki w Nauczaniu 1, s. 23-44
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Paper presents cybernetic approach to the design of educational system and its components. Cybernetic models of the teacher, the pupil and some technical elements for education (for example slide projectors) are given and the dependencies between parameters of the system and increasing of teaching performance is studied. Using presented methodology the role of the computer in education is described and studied. The main thesis of this paper is based on the number of feedback control loops: single in classical teacher-pupil system and many, when we use the computers.