• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Zastosowań Informatyki w Nauczaniu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Zastosowań Informatyki w Nauczaniu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Miejsce i rola komputera w procesie nauczania

Thumbnail
View/Open
Miejsce i rola komputera... (679.1Kb)
Author:
Tadeusiewicz, Ryszard
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 157, Prace z Zastosowań Informatyki w Nauczaniu 1, s. 23-44
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Paper presents cybernetic approach to the design of educational system and its components. Cybernetic models of the teacher, the pupil and some technical elements for education (for example slide projectors) are given and the dependencies between parameters of the system and increasing of teaching performance is studied. Using presented methodology the role of the computer in education is described and studied. The main thesis of this paper is based on the number of feedback control loops: single in classical teacher-pupil system and many, when we use the computers.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7644
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Zastosowań Informatyki w Nauczaniu

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image